Innowacja pedagogiczna: Myślografia na języku polskim, czyli czytam, rysuję, zapamiętuję!
Przedmiot: język polski
Rodzaj innowacji: programowo – metodyczna
Adresatami innowacji są uczniowie klasy VIII „b”.
Innowacja ma na celu szerzenie idei sketchnotingu (myślenia wizualnego) w edukacji. Wizualizacja myśli, to doskonały sposób na tworzenie notatek z lekcji czy streszczeń z książek/lektur. Innowacja „Myślografia na języku polskim, czyli czytam, rysuję, zapamiętuję!” wykorzystuje rozumienie edukacji jako procesu, w którym uczeń kreuje (na równi z nauczycielem) swój rozwój. Nie jest biernym odbiorcą. Wprowadzenie, podczas np. omawiania lektur, graficznego sposobu zwizualizowania zawartych w nich treści, sprawia, że młodzież chętniej i aktywniej uczestniczy w zajęciach i co za tym idzie, skuteczniej przygotuje się do egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie tworzą: „Myślograficzny zeszyt lektur” i „Myślograficzne repetytorium z języka polskiego”, które staną się ich swoistymi / spersonalizowanymi podręcznikami.
Przygotowała:
Urszula Prokopiuk